Bewijzering voorstellen Nederland.

A 59_afstandtableaux 1

Er gaan voorstellen om aantal plaatsen andere prioriteiten te geven. Dit is hoe onze visie zou zijn als wij het mochten kiezen. Zo zal de plaats Uden op de wegbewijzering in de plaats moeten komen voor Oss en Arnhem toegevoegd. Uden is en wordt samen met Veghel de belangrijkste plaatst in Noord-Oost Brabant en zal dus ook samen met Veghel beter bewijzerd moeten worden. Helaas gaat dit ten koste van Oss die op regionaal vlak steeds minder belangrijk wordt. Knooppunt Paalgraven zou niet Oss maar Uden als term moeten hebben. Dit is onze visie hierover.

A 50_afstandtableaux 1a

Ook op de A 50 in beiden richtingen zou Uden en of Veghel ruimer bewijzerd mogen worden daar deze plaatsen in belangrijkheid toenemen. Verder is een voorstel om Tilburg ook op de A 50 al te bewijzeren daar deze in dezelfde toestand is als Eindhoven. En Oss dan? Die zal moeten verdwijnen op de meeste wegbewijzering daar Oss niet meer de regionale functie bekleed en is overgenomen door Uden en Veghel die in belangrijkheid en prioriteit nu boven Oss staan. Zo zullen ook andere plaatsen aan moeten geloven. Den Haag heeft in Amsterdam plaatst gemaakt voor Rotterdam. Dit omdat Rotterdam een superdoel is net als Amsterdam. Amersfoort is vervangen door Hengelo alhoewel er daar wel vraagtekens bij geplaatst mogen worden. Hengelo is niet bepaald een wereld stad en in dit geval wordt Enschede toch wel tekort gedaan als doel aanduiding. Utrecht is door haar centrale ligging wel goed aangegeven en daar zal ook weinig discussie over ontstaan. Wat wel verbeterd mag worden is Tilburg. Tilburg al aangeven vanaf Ravenstein zal samen met Veghel een prioriteit moeten krijgen en niet Oss daar Oss de laatste jaren als zijnde stad in belangrijkheid afneemt en deze door Veghel/Uden wordt overgenomen. Oss wordt in dit geval al vertegenwoordigt door s-Hertogenbosch als aanduiding. Bij N65 Vught zal dan ook Breda samen met Tilburg vermeld moeten zijn. Het enige wat Oss dan rest is een aanduiding op de Noordzuid vanaf Druten en dan nog, in dit geval ligt het meer voor de hand om Oss pas aan te geven vanaf de N322 autoweg naar Nijmegen-Druten zuid.

A-59 Den-Bosch Oost 1b

Tiel is wel een doel en zal dat ook als zijnde aanduiding gehandhaaft blijven. Beter is dan Tiel vanaf Paalgraven aan te duiden daar dit als doel beter haar recht aan doet.

A-59 Den-Bosch Oost 1

Vanaf A-2 Den Bosch Oss niet meer vermelden maar Arnhem als doel vervangen. Dit omdat Arnhem als doel regio Arnhem-Nijmegen vertegenwoordigt. Uden zal dan aan geven kunnen worden op de A 59 richting Oss vanaf Rosmalen daar Uden in belangrijkheid als doel toeneemt. Vanaf Nuland of Geffen zal dan Oss toegevoegd kunnen worden. Oss weet men toch wel te vinden.

A-59 1a

Zwolle als einddoel? Dat kan maar is niet noodzakelijk. Dus is meer fictief bedoeld. Bovendien word de aandacht hierdoor ook afgeleid. Het kan ook anders.

A-59 1b

Dit zou het nog overzichterlijker maken.

A-59 1c

Dan vanaf Rosmalen-Oost Arnhem bewijzeren.

Nu een paar fictieve bewijzering. Het gaat om het idee en hoe wij als familie de doelen zouden weergeven. Let op, het is niet de bedoeling en ook niet gewenst dat hierover discussie gaat ontstaan, maar reageren over hoe men het vind of eigen mening mag dan wel.

A-77 1a

Stel dat ooit eens de A-77 wordt doorgetrokken naar s-Hertogenbosch. Dan zou het niet misstaan om Köln als eindoel te verwijzen en Helmond en Veghel als tussen doelen.

A-1 1a

Voor de A-1 bij Amsterdam zouden wij liever zien dat Berlin als supereindoel word verwezen en niet Hengelo maar Enschede als einddoel verwijzen. Amersfoort zal in dit geval op de borden blijven als zijnde eerst volgende doel. Eventueel kan Groningen ook erbij maar is minder wenselijk vanuit Amsterdam.

A-1 2a

Europese hoofdroute met verwijzing naar Berlin via de E-231 wat later overgaat in E-30. In dit geval is Berlin een super eindoel, Enschede als einddoel in Nederland en Amersfoort als eerste doel vanaf Amsterdam. Groningen kan in overweging genomen worden. Dat Berin geplaatst is in een groene schildje is een verwijzing dat men de europese route kan volgen en Berlin in dit geval ook Duitsland vertegenwoordigt.

A-1 3a

Dit kan dus ook met Amsterdam als superdoel via europese route.

A-1 4a

Nu met beiden superdoelen. Bij Amersfoort gaat Amsterdam via E231 verder en Rotterdam is dan een supereinddoel van de europese E30 route.

Fun 1

Is een grappig ontwerp maar wie weet wordt dit wel de nieuwe look. 8 Doelen kan te veel van het goede zijn.

Fun 1a

Nu met drie doelen maar Amsterdam dan via route E 30 verwezen voor het internationaal verkeer.

Wat andere voorbeelden.

A-1 5a

Fun 2